• Comparteix: 
  • Facebook
  • Twiter
  • Google Plus

Exposició “El rey de Harlem” de Seisdedos

Data: del 29 de maig al 30 de juny
Tipus d'entrada: Lliure
Organitzadors: 
Biblioteca Central Tecla Sala
Lloc: Biblioteca Central Tecla Sala(Biblioteca Central Tecla Sala)
AV Josep Tarradellas i Joan 44  (L'Hospitalet de Llobregat)Com arribar-hi

“El rey de Harlem”  és un poema de Federico García Lorca inclòs en el seu llibre “Poeta en Nueva York” . Escrit entre 1929 i 1930 durant la seva estada a NY i Cuba i publicat pòstumament en 1940, l’obra denúncia la deshumanització, la solitud i la violència de la ciutat moderna i l'impacte de la industrialització i el capitalisme. Més específicament, el poema “El rey de Harlem”  que dona nom a l’exposició, tracta sobre la discriminació racial, l'opressió i el sofriment de la població afroamericana.

L’il·lustrador Seidedos (Álvaro García), gran coneixedor de l’obra del poeta de Granada, s’allunya de les representacions lorquianes més típiques per interpretar gràficament el poema i l’imaginari de Harlem, referència ineludible de la cultura afroamericana, en una exposició que ens convida a veure a García Lorca a través d’aquesta gran metròpoli.

El treball com a il·lustrador de Seisdedos se situa entre les coordenades de la crítica social, la cultura popular i el surrealisme. Una de les seves principals inquietuds i tema de recerca creativa són les representacions visuals del flamenc, recollides especialment en el seu projecte Flamencografías. 

Amb aquesta exposició la biblioteca se suma a la commemoració del 90è aniversari de l’assassinat de García Lorca com un exercici de memòria històrica. Reivindiquem la vigència del llegat de Lorca i la necessitat de noves mirades sobre la seva obra amb el convenciment que, com deia Gabriel Celaya “la poesía és un arma cargada de futuro”. 

L'exposició “El rey de Harlem” de Seisdedos es podrà visitar al vestíbul de la Biblioteca Central Tecla Sala fins el 30 de juny.

Exposició El rey de Harlem de Seisdedos